Žvižgovčevi dosjeji

V čast Franceta Tomšiča, Žvižgovca z Brezovice, klenega gospodarja izpod Kopavnika (Strmca), ki pozna vse rodbine od Kozarij do Vrhnike, pa tudi onkraj Jordana

sreda, junij 03, 2009

Črt Škodlar o svojih ložanskih navezah

Da, naša rodbina izvira z Loga, oziroma okolice.
Podatke je v župnišču na Logu iskal in dobil moj oče nekje v tridesetih letih prejšnjega stoletja.
Po pripovedi mojega očeta je naša veja prav za prav iz Podpeči, nakar se je precej pred prvo svetovno vojno razcepila na Vič in Šiško ter v Tomačevo.
Na starih specialkah (še po drugi svetovni vojni) je bil nekje v trikotniku med Brezovico, Drenovim gričem in Polhovim Gradcem vrisan zaselek "Škodlarji" z manj kot petimi hišami..
Ko sem se za to sredi prejšnjega stoletja pozanimal na Logu, mi je bilo rečeno, da je bilo med drugo vojno vse to požgano.
Danes oznake "Škodlarji" ne najdem več na nobenem zemljevidu.
2)
Da bo malo bolj jasno, o kom se pogovarjava, naj opišem Popitovo družino, kolikor jo poznam:
a) Stari oče Popit je baje začel s kovaško delavnico na Logu.
b) Njegov sin France Popit je kovaštvo spremenil v ključavničarsko obrt; če se prav spomnim, je njegova žena bila Mesesnelova. Poznal sem oba, bila sta iz generacije z začetka prejšnjega stoletja (okoli 1900–1915).
c) Njun najstarejši sin ing. Franci Popit (rojen 1933 ali 1934) je bil moj sošolec v nižji gimnaziji, nato se je vpisal na srednjo tehnično šolo in potem univerzo. [Franci je žal letos umrl za posledicami srčne kapi.]
Prevzel je obrt od svojega očeta. - Mlajši brat Pavle, prav tako strojnik, je odprl podobno obrt na Logu.
Popitovi so vnuki Alojzija Mesesnela po materini strani, strica Alojzija (Mesesnelovega Slavca) pa so ubili partizani med Planino in Postojno leta 1943.